lørdag 28. juli 2012

Angst kan ikke beskytte et barn


Jeg flyttet fra volden
Men tok angsten med meg
Den har holdt meg fanget siden

Jeg bråvåkner
Slik jeg har gjort
Hver natt
De siste fem månedene
Av graviditeten
Dyvåt av svette
Himmelhøy puls
Jeg hyperventilerer
Får ikke nok luft
Skriker alt jeg makter
Uten en lyd
Kun hamrende hjerteslag
Hodet i ferd med å ekplodere
Jeg er lammet av redsel
Tårene renner
Jeg hikster
For jeg vet
At jeg ikke klarer
Å beskytte det lille barnet
Inni meg

Frykten for
Akkurat denne natten
Har vært der hele tiden
Og nå står du her
I mitt utrygge hjem
Med ville øyne
Slik jeg har sett dem
Så mange ganger før
Med en langbladet kniv
Høyt hevet
I jerngrep
Som vil skjære
Tvers gjennom
Både meg
Og ditt ufødte barn
Jeg får ikke luft
Jeg får ikke puste
Det svartner for meg
Før jeg igjen våkner
Av mitt evige panikkmareritt


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar